El millor del 2013 (En llibres i pelis)
Bon any a tothom!
Com no podia ser d'una altra manera, el primer post de l'any toca fer-lo del millor de l'any passat. I no és que el 2013 haguem anat sobrats de lectures i cines; han estat sobre 50 llibres i 25 pel.licules, pero tot plegat podem fer unes minillistes dels millors en cada categoria. Així doncs, i considerant que m'han quedat moltes per veure, així quedarien les classificacions del millor del 2013. (També hi ha un parell de decepcions, que coses dolentes també ens hem empassat)
LLIBRES:
1 - Tres noches - Austin Wright
Una història opresiva que es barreja amb la història personal de la protagonista s'enduu el primer premi per aclamació.
2 - Operación dulce - Ian McEwan
Espies novells al Londres hippy. McEwan sempre és garantia d'èxit.
3 - El coleccionista - John Fowles
Publicada als anys 60 però encara no l'havia llegit. Una miniatura meravellosa de precisió i perfecció.
4 - La cúpula - Stephen King
La cuota S.K. Un magnífic llibre excessiu per tots costats per disfrutar.
5 - Sorry - Zoran Dvrenkar
La sorpresa de l'any. Un magnífic relat d'intriga d'aquests que no pots deixar.
6 - Los terroristas - Sjovall & Waxloo
L'últim llibre de la saga ha arribat aquest any. I ha resultat ser un dels millors de la sèrie.
7 - Huesos en el jardín - Henning Mankell.
Publicat a posteriori de la finalització de las saga, és una novel.la curta paral.lela, pero tant bona com qualsevol de les de la sèrie.
8 - El encuentro de los pingüinos - José Luís Baños
Novel.la curta inèdita pero molt millor que moltes de les que corren editades. Un magnífic relat de retorns i de topades amb el destí.
LA DECEPCIÓ:
La verdad sobre el caso Harry Quebert - Joel Dicker
No es perquè sigui Best Seller, que em dóna igual, però és un relat pla, buit, sense interès i avorrit. I això que venia precedit de bones crítiques.
1 - Before Midnight (Richard Linklater)
Medalla d'or als diàlegs més emocionants i intensos. La millor de la trilogia sense dubte.
2 - 7 Psicópatas (Martin McDonagh)
Una gamberrada a l'estil Guy Richie del director de Escondidos en Brujas, que ja en porta 2 de 2.
3 - Django (Quentin Tarantino)
La millor pel.licula de Tarantino. Que és dir molt.
4 - Drive (Nicolas Winding)
Un western urbà opressiu i esgotador amb un Ryan Gosling magnífic.
5 - Rush (Ron Howard)
La quota mainstream.. Sequències d'acció tremendes i una història molt ben plantejada.
6 - The trip (Michael Winterbottom)
Una debilitat. El viatge més absurd d'uns còmics genials. Diàlegs impresionants.
7 - Prisioneros (Denis Vileneuve)
Opressiva, atmosfèrica i amb molta tensió. I un Hugh Jackman molt diferent a l'habitual.
8 - 12 años de esclavitud (Steve McQueen)
Molt dura pero magnífica. Directa als Oscars segur.
LA DECEPCIÓ
The Master (Paul Thomas Anderson)
Surts de la sessió preguntan-te si t'han pres el pel, que segurament sí. Plans inacabables i un discurs buidíssim i insuls només comparable a la cara de pal de Joaquin Phoenix.
Comentarios
Publicar un comentario