Sant Jordi 2010. La collita i d'altres notícies.


Estic content amb la collita de Sant Jordi d'aquest any! Entre els que m'he demanat i els que m'han caigut de sorpresa en fan una bona pila... Us els explico:

- Dublinescas, Enrique Vila-Matas.
Em ve de gust. Normalment els llibres de Vila-Matas sempre me'n venen, pero aquest més; he llegit que és de l'estil al que va fer amb Hemingway a París no se acaba nunca, que estava molt bé, pero en aquest cas amb Joyce i Dublín.
- Nada que temer, Julian Barnes.
M'agrada molt Julian Barnes en les seves dues versions, de novel.lista i de assaigista. En aquest cas, Barnes parla dels seus temes de sempre i a més reflexiona sobre Déu, la religió i la mort. Gran primera frase: "No crec en Déu, pero el trobo a faltar..."
- El faro de los libros, Arawind Adiga
L'anterior llibre d'Adiga, Tigre Blanc, que va ser el penúltim Premi Booker, em va agradar molt. Era la història d'un supervivent a la Índia actual que reflexava de manera molt encertada i interessant la societat índia. I aquest sembla que segueix el mateix estil.
- Una historia de la lectura, Alberto Manguel.
Aquest és el típic llibre que et crida des del prestatge de la llibreria. I com un no sap dir que no quan passa això, doncs cap a casa. L'he fullejat i n'he llegit crítiques i sembla molt interessant... A veure.
- Una pequeña ciudad de Alemania, John Le Carré
Un dels pocs llibres de LeCarré que no havia llegit encara
- Las luces de Septiembre, Carlos Ruiz Zafón
M'havia jurat no llegir res més de l'ínclit Zafón després del fiasco que va suposar El juego del Angel. Però aquest pertany de la trilogia juvenil anterior a Marina de la que vaig llegir El Príncep de la Boira que no estava malament. Va, li donarem una altra oportunitat.
- El intocable, John Banville
De Banville m'encanta la seva novel.la El Mar (un altre Premi Booker)i m'agrada força Imposturas. George Steiner diu que John Banville és un intel.ligent estilista, i té raó. A veure que tal està aquesta.

En un altre ordre de coses, el Gremi de Llibreters de Catalunya ha donat a conèixer, com cada any, la llista dels llibres més venuts en el dia de Sant Jordi 2010. Són aquests:

Ficció en català
1 - Se sabrà tot, de Xavier Bosch
2 - Maletes perdudes, de Jordi Puntí
3 - Bulevard dels francesos, de Ferran Torrent
4 - Tot el que podiem haver estat..., d'Albert Espinosa
5 - No hi ha terceres persones, d'Empar Moliner

Ficció en castellà
1 - El asedio, d'Arturo Pérez-Reverte
2 - Venganza en Sevilla, de Matilde Asensi
3 - Dime quién soy, de Julia Navarro
4 - El tiempo entre costuras, de María Dueñas
5 - Todo lo que podíamos haber sido..., d'Albert Espinosa

No ficció en català
1 - El viatge al poder de la ment, d'Eduard Punset
2 - La màscara del rei Artur, de Pilar Rahola
3 - Viatge d'anada i tornada, de Gerard Piqué
4 - Córrer per ser feliç, d'Arcadi Alibés
5 - Doncs jo no ho veig així, de Xavier Sala i Martín

No ficció en castellà
1 - El viaje al poder de la mente, d'Eduard Punset
2 - De qué hablo cuando hablo de correr, de Murakami
3 - Superar la adversidad, de Luís Rojas-Marcos
4 - El hipnotizador, de Lars Kepler

Comentarios

Entradas populares de este blog

EL ÚLTIMO WEYNFELDT, Martin Suter

SANT JORDI 2024. RECOMANACIONS PER A TOTHOM I TOTS ELS (BONS) GUSTOS.

SANT JORDI 2023. UNES QUANTES RECOMANACIONS BEN VARIADES